Најтраженија књига на 59. Међународном сајму је књига о светитељки и Божјој угодници Светој Петки.
Књига на 224 стране исписиује житије, акатисте, молебне каноне, чудеса, сведочења, духовне песме посвећене светитељки којој се моле сви православни хришћани за здравље и спасење душе своје.
У рецензији ове књиге протојереј-ставрофор,. Професор на Правослалвном богословском факултету пише:
„Одувек су се Светитељи у Цркви Христовој сматрали непоновљивим личностима. Или ако хоћемо, њихова појава и живот на земљи би се са било ког другог становишта могли назвати феноменом. Зашто феноменом? Зато што ни у једној религији света и времена немате личности које ће живети вером као што је то хришћански начин живота који се мери постојањем и сведочењем. Очигледан пример и сведочанство оваквих личности су нам Житија светих. А Житија светих нису ништа друго до продужено Јеванђеље кроз векове. Од првог до последњег календаског имена, као у некој ниски, ређају се све дивнији од дивнијег примера, све светлије од светлијег имена, чинећи украс Цркве. Заиста, у очима Цркве они су природност најсветијег наслеђа. Христов позив за сведочансвто Њему опомиње на пут одрицања и страдања. И то не макар каквог одрицања, и не макар каквог страдања. „Ако су мене гонили и вас ће гонити“, Христове речи које се могу схватити и на следећи начин: ако су мене посланог од Оца пљували, понижавали, вређали, избили, шибали, разапели, али и дан данас ме разапињу на безброј начина, чему се надате ви који узимате сопствени крст и полазите за мном? Али одважних није био занемарљив број. У неустрашивој војсци Христових регрута настајали су читави одреди преподобних, исповедника, подвижника, пустињака, мученика, светитеља, боготражитеља…
Ретка је Богом дана личност попут Свете Петке за коју би се могло рећи да јој приличе сви ови свети атрибути. Зато је једни називају преподобном, други мученицом, тећи подвижницом и тако редом.
А она је уистину све то. По својој разборитости имала је апостолску снагу речи. По својој одлучности и карактеру имала је мучеништва трпљивост. По својој ревности и доброти могла би се мерити мером свематеринства. По својој вери могла је лаке руке гасити ужарене пећи гонитеља и џелата. По својој љубави могла се назвати свељубљено чедо Јована Богослова. По доброти кћерком великих Јерараха! И ко би све набројао дарове којима је обиловала ова дивна Светитељка. Уосталом, векови покушавају да све то поброје и увек су, готово, на почетку. Зна наш мудри народ за то! А бивао је умудрен управо Њоме. Нема Светитељке која се више пројавила на јави или у сну, у визији или непосредно, у молитви и несаници него што је то Света Петка. Колико ли је само било Њених опомена, колико прекора, колико преклињања? Колико ли је на свет донела новорођених српским мајкама, а колико ли је упућено Богу молитава посредством Свете? Зато нема Светије која се више поштује у нашем народу од Свете Петке.
И сад сам затечен. Зашто ја то све напомињем када је то у овој књизи све речитије, лепше и систематичније написано? Природно је што је ова књига почела од живота Свете Петке преко акатиста Светитељки који је у ствари молитвено препевани њен живот. Житија попут Свете се и пишу да би се нараштаји огледали пред силом такве непоновљивости. Да нам се на један апликативан начин покаже целосна могућност нашега постојања. Поготову тамо и онда, где женска снага превазилази све оквире мушкости живота. И када се на основу њеног Житија богослужбеним антифонским методом молимо јој кроз акатист. И то је врло препознатљиво данас у нашој Цркви. Акатисти су постали врло пријемчиви за савременог верника који воли да на најактивнији начин учествује у молитви, а то се управо чини кроз такав вид молитве. Да ова „књига“ зрачи својом комплетошћу показује пример Светитељкиних чуда која се доносе у наставку. У том синергијском односу Светитељке и нас, разуме се да Светитељка из разних временских дистанци говори најчешће језиком чуда. Њене мошти које имамо у неким храмовима наше Цркве, постају полазност за овај и овакав диван дијалог. Храмови подизани у Њену славу по својој посети верника говоре речитије него било која друга сведочанства, по макар то била и писана сведочанства. Не само зато што су Њене нетљене мошти биле у српском поседу око 140 година, него што је на посебан, христолик начин својатамо као своју родитељку и заштитницу, своју молитвеницу и ревнитељку доживљавамо на посебан молитвени начин.
издавач: Храм Силаска Светог Духа на апостоле, 2014
издање приредио: протопрезвитер Сретен М. Лазаревић
рецензент протојереј-ставрофор Драго Сандо професор Православног богословског факултета